Серіал, відкриття фітолабораторії чи облаштування стерильних кімнат: компанія «Артеруім» спільно з викладачами популяризує бренд фармацевтичної науки серед молоді

Серіал, відкриття фітолабораторії чи облаштування стерильних кімнат: компанія «Артеруім» спільно з викладачами популяризує бренд фармацевтичної науки серед молоді

Рівень зацікавленості молоді фармацевтичним фахом в Україні стрімко знижується: за останні три роки кількість вступників на спеціальність «226 Фармація. Промислова фармація» скоротилася майже у вісім разів — з понад 8 000 у 2021 р. до 1 025 у 2024 р. (згідно з даними Єдиної державної електронної бази з питань освіти). Університети, де навчають майбутніх працівників фармацевтичної галузі, цього року зафіксували значний недобір студентів — подекуди до 90%. Це вже сьогодні створює ризик гострого дефіциту фахівців у галузі.

Аби змінювати цю тенденцію, фармацевтична компанія «Артеріум» створила та розвиває програму, яка щороку залучає понад 2000 студентів та школярів до практичного знайомства з фахом, поглиблення знань і розуміння кар’єрних перспектив у галузі - «фАРмуємо майбутнє». А нещодавно, програму доповнили ще одним амбітним проєктом. «Артеріум» започаткував бізнес-школу для викладачів, які готують майбутніх фахівців для галузі.

«Понад 50 учасників з 20 закладів вищої освіти впродовж 2 місяців навчалися у експертів фармацевтичної галузі, маркетингу та комунікацій та працювали над розробкою власних проєктів для залучення молоді. Оскільки фармацевтична галузь динамічна та прогресивна, бізнес, який зацікавлений у кадровому забезпеченні, на правильному шляху, якщо обирає інвестувати не лише у студентів, а й у викладачів та навчальні заклади», - розповіла директорка з управління персоналом фармацевтичної компанії «Артеріум» Ольга Цапро.

Завдання кожного учасника школи не лише розробити, але й мати намір втілити у життя власний проєкт, який зробить фармацевтичні факультети привабливішими для абітурієнтів, а в довгостроковій перспективі покращить результати вступної кампанії на фармацевтичні спеціальності.

У підсумку викладачі напрацювали 19 проєктів і на фінальній зустрічі, що відбулася днями, презентували найсильніші з них: це і серіал «Код фармацевта», і максимально наближені для студентів умови до тих, в яких працюють виробники лікарських засобів – створення у ЗВО стерильної кімнати, де виробляють ліки та інші. За підсумками грант у розмірі 100 тис. грн від компанії «Артеріум» на реалізацію проєкту отримала команда Національного медичного університету ім. О.Богомольця.

«Нашою ідеєю профорієнтаційної роботи для підвищення прихильності до фаху, для кращого розуміння хімії, для успішного складання НМТ є хіміко-фармацевтичний адвент-календар, який допоможе школярам 10-11 класів опановувати хімію, проводити різноманітні досліди, самостійно створювати мазі, креми, таблетки та інші лікарські форми. У календарі — завдання та необхідні матеріали для роботи. Ми залучали для тестування цієї ідеї школярів, і отримали позитивні відгуки », - розповіла одна із розробниць проєкту, Ірина Костюк.

У фінальному заході бізнес-школи для викладачів взяв участь і заступник Міністра освіти і науки України Михайло Винницький, який, зокрема, зазначив, що навіть за умов, коли спеціальність не є конкурентною, за декілька років фармацевтичні компанії все ж матимуть з ким працювати: держава усвідомлює потребу у фахівцях і вже сьогодні реагує відповідними кроками. Зокрема, щороку коригується обсяг державного замовлення зіставно з реальним запитом економіки. «Ми керуємося прогнозами Мінекономіки стосовно потреб ринку праці. У держзамовленні цього та минулого років зменшилась кількість потреб на ринку праці на такі спеціальності: правники, економісти, менеджери тощо, і ці гроші та місця перекидаються на ті спеціальності, які необхідні для бізнесу і прогнозується, що буде в них потреба. Це комп’ютерні науки, це фармація, це все, що стосується медицини, відновлення інфраструктури – ці напрями зараз в пріоритеті держави», - прокоментував він.

Дякуємо за звернення!

Ваша форма успішно відправлена. Якщо у вас виникли додаткові питання, будь ласка, заповніть форму на сайті або зателефонуйте нам

Фармаконагляд

Якщо ви маєте будь-яку інформацію про побічну реакцію та/або відсутність ефективності чи небажаний ефект продукту Корпорації «Артеріум», будь ласка, заповніть форму